۱۳۸۹ دی ۲۸, سه‌شنبه

یک نقاشی خوب چه شکلیه ؟



این یک مطلب تخصصی نقد هنر یا بررسی سبک های هنری نیست و همچنین راقم این هذیان های منطقی قصد عمومیت بخشیدن موضوع به کل افراد را ندارد

شاید کمتر کسی تو نگاه اول متوجه این بشه که تصاویر بالا عکس نیستند و در واقع نقاشی هستند ........... تو چنین مواقعی خیلی از ماها متعجب و حیرون می شیم و بعد دقیق شدن تو جزییات نقاشیا با کلی ذوق و شوق شروع می کنیم به تعریف از نبوغ خالق این آثار که ببین چه کرده ، فوق العادست ، استثناییه و .... ; نمونش هم تو همین اینترنت که هر از چند گاهی همه جا پر میشه از ایمیلا و لینکایی با تیترایی مث نبوغ خارق العاده فلان هنرمند ، خلاقیت شگفت فلانی و ..... هر چند که من هیچ وقت به خودم اجازه نمی دم که توانایی این هنرمندا رو زیر سوال ببرم ، اما واقعا برام قابل درک نیست که این جورهنرمندا و آثارشون چه ارزشی دارند ؟ چه پیامی دارند ؟ از چی حرف می زنند؟ خب وقتی که میشه که با یه دوربین عکاسی قشنگترین عکسا رو از واقعیات گرفت دیگه چه کاریه که آدم این همه وقت سر کشیدن جزء به جزء این واقعیات تلف کنه ؟ اصا مگه فرق عکاسی با نقاشی چیه ؟البته این سوالا رو هر چی ادامه بدیم می رسیم به چیزای کلی تر مثلا این که هنر چیه ؟ برای چیه ؟ انسان چیه ؟ و ........که من تو این مطلب نه قصد این رو دارم که دربارش بنویسم و نه این که به اندازه کافی سوادشو دارم ......... ء

حالا به نظرتون مثلا اگه یه چند تا از کارای خوب هنر معاصر به همون افراد نشون داده بشه چه واکنشی نشون می دند ؟ نمی گن چه قدر زشته یا مثلا این که ، چه قدر بی معنیه ! به این میگن نقاشی ؟ اینو که هر بچه ای میتونه بکشه !ا و ......... چیزی که قطعیه اینه که مسلما واکنششون خیلی خیلی متفاوت خواهد بود !ا




هیچ نظری موجود نیست: